Τα αιτήματα των αγροτών, ο ρόλος του Κ. Τσιάρα και το μήνυμα του πρωθυπουργού
Η κυβέρνηση επιχειρεί να ολοκληρώσει τις αγροτικές κινητοποιήσεις και να διαλυθούν τα μπλόκα πριν από τα Χριστούγεννα, θέτοντας χθες, Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου, ένα νέο πλαίσιο διαλόγου με τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους. Η πρωτοβουλία αυτή αφορά τα βασικά αιτήματα των παραγωγών, ενώ στόχος είναι να βρεθεί κοινός τόπος χωρίς να παραβιαστούν οι δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας και οι ευρωπαϊκές κανονιστικές απαιτήσεις.
Η κυβέρνηση, μέσω της αντιπροεδρίας και των υπουργείων Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης, κοστολόγησε τα αιτήματα των αγροτών και των κτηνοτρόφων, τα οποία σύμφωνα με υπολογισμούς φτάνουν τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ και συνέταξε ένα πακέτο προτάσεων που συνδυάζει ικανοποίηση αιτημάτων και οικονομική βιωσιμότητα.
Μείωση της τιμής του αγροτικού ρεύματος από τα 9,2 λεπτά/κιλοβατώρα στα 7 λεπτά, όπως ζητούν οι αγρότες.
Αφορολόγητο πετρέλαιο στην αντλία.
Κάλυψη 100% των ζημιών μέσω του ΕΛΓΑ.
Μείωση του κόστους παραγωγής, ιδιαίτερα στα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα.
Πακέτο οικονομικής ενίσχυσης για απώλειες εισοδήματος μέσω ανακατανομής αδιάθετων κονδυλίων από το νέο πλαίσιο αγροτικών επιδοτήσεων.
Όπως σημειώνουν κυβερνητικές πηγές, πρόκειται για μέτρα εφαρμόσιμα, ενώ τονίζουν ότι ο στόχος είναι να βρεθεί κοινός τόπος μέσω ουσιαστικού διαλόγου και όχι να παρουσιαστούν απλώς… νούμερα.
Ο ρόλος του Κ. Τσιάρα και το μήνυμα του πρωθυπουργού
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας, ανέλαβε πλέον τις διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των αγροτών. Όπως δήλωσε, όσο νωρίτερα ξεκινήσει ο διάλογος, τόσο καλύτερα θα είναι για όλες τις πλευρές, ενώ τα ραντεβού με τον πρωθυπουργό θεωρούνται πλέον μη πιθανό να πραγματοποιηθούν, δεδομένου ότι οι αγρότες δεν έχουν απαντήσει ακόμη.
Στην ομιλία του στη Βουλή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν αναμένεται να αναφερθεί στα μέτρα, καθώς αυτά τα χειρίζεται πλέον ο Κ. Τσιάρας. Αντίθετα, θα επικεντρωθεί στην αναδιάρθρωση της πρωτογενούς παραγωγής, επισημαίνοντας τη σημασία της εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ και τη μεταφορά του στην ΑΑΔΕ. Όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, ο πρωθυπουργός θεωρεί τη διαδικασία αυτή ως το πρώτο βήμα για τη σοβαρή μεταρρύθμιση του αγροτικού τομέα και την εκσυγχρόνιση του συστήματος επιδοτήσεων. Παρά την ευρεία υποστήριξη των πολιτών προς τις κινητοποιήσεις, με τελευταία έρευνα της Alco να δείχνει ότι το 78% θεωρεί τις αγροτικές διεκδικήσεις δικαιολογημένες, η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι δεν θα γίνει αποδεκτό το κλείσιμο δρόμων ή υποδομών.
Απεργία 17 Δεκεμβρίου: Ποιοι συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις
Πληροφορίες για απεργιακές κινητοποιήσεις αύριο, 17 Δεκεμβρίου, αναζητούν οι Έλληνες στις δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης, με την φράση «Απεργία 17 Δεκεμβρίου» να «τρεντάρει».
Στην πραγματικότητα όμως μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν προγραμματισμένες απεργιακές κινητοποιήσεις για αύριο, σε συνέχεια, τουλάχιστον, των σημερινών.
Αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία της Αθήνας, έχουν ανακοινώσει στάση εργασίας για αύριο Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025, από τις 11:00 το πρωί έως τις 17:00 το απόγευμα.

Τη στάση εργασίας προκήρυξε το Σωματείο Εργαζομένων ΟΑΣΑ προκειμένου, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, να πραγματοποιηθεί Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση. Η ομαλή κίνηση των λεωφορείων αναμένεται να αποκατασταθεί στις 18:00 περίπου το απόγευμα.
Τα δρομολόγια στις περιαστικές γραμμές της ανατολικής και δυτικής Αττικής αναμένεται να πραγματοποιηθούν κανονικά, χωρίς καμία αλλαγή.
Επιπρόσθετα αύριο στις 06:00 το πρωί λήγει η απεργία της ΠΕΝΕΝ στα RO/RO.
Νέα «εξέγερση» μετά τους αγρότες – Ποιο επάγγελμα ανακοίνωσε επ’αόριστον κινητοποιήσεις
Άλλος ένας… πονοκέφαλος έρχεται να προστεθεί στην κυβέρνηση πέρα από τα μπλόκα των αγροτών που έχουν κλείσει τους δρόμους τις τελευταίες μέρες

Συγκεκριμένα, οι οδηγοί φορτηγών δημόσιας χρήσης αποφάσισαν πως θα προχωρήσουν σε επ’αόριστον κινητοποιήσεις.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολο Κενανίδη, ζητούν άμεση συνάντηση με την κυβέρνηση προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, μιλώντας στον ΣΚΑΪ από την Κυριακή οι αυτοκινητιστές θα τραβήξουν «χειρόφρενο» και θα παρατάξουν τα φορτηγά τους δεξιά και αριστέρα του οδικού δικτύου, χωρίς να κλείσουν δρόμους, διεκδικώντας λύση στα προβλήματά τους.
«Δεν χρειάζεται να κλείσουμε δρόμους. Αυτό που θα κάνουμε είναι να διαμαρτυρηθούμε γενικότερα για το όλο πλαίσιο, για τη συμπεριφορά της κυβέρνησης απέναντι στους μεταφορείς», τόνισε ο κ. Κενανίδης.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ τόνισε ότι οι αυτοκινητιστές συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι να οριστεί μια συνάντηση με τον πρωθυπουργό ή τους αρμόδιους υπουργούς προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος και απειλούν τη βιωσιμότητά του, τα οποία όπως τόνισε είναι πολλά και διαχρονικά
Ποια είναι τα αιτήματα των οδηγών φορτηγών
Μεταξύ των αιτημάτων τους, όπως ανέφεραν και σε πρόσφατη κοινή επιστολή τους η ΟΦΑΕ, η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών ΕΕΣΥΜ και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών (ΠΣΕΕΟΜ), είναι:
Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων,
η παροχή χρηματοδοτικών εργαλείων και κινήτρων για την ανανέωση του στόλου ΦΔΧ,
η καταπολέμηση των παράνομων μεταφορών και του αθέμιτου ανταγωνισμού,
η μείωση του κόστους καυσίμων, διοδίων και ακτοπλοϊκών μετακινήσεων,
η αποκατάσταση της κανονικής λειτουργίας για την έκδοση καρτών ψηφιακού ταχογράφου,
η αντιμετώπιση της οξείας έλλειψης επαγγελματιών οδηγών,
καθώς και κρίσιμα ζητήματα υποδομών, οδικών απαγορεύσεων και λειτουργίας λιμένων.
- Ο ελληνικός ξηρός καρπός που αδυνατίζει, ρίχνει πίεση, σάκχαρο και χοληστερίνη
- Έκτακτo από Αγγελική Νικολούλη – Εντοπίστnκε σκελετός, σoκ σε ποιον ανήκει
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους και οι 7 κατηγορούμενοι που απολογήθηκαν σήμερα
- Συναγερμός! Τεχνική βλάβη σε τρένο που έκανε το Θεσσαλονίκη–Αθήνα