Ξεκάθαρο πλάνο ανάπτυξης της Πειραιώς έχει ο Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Μεγάλου, με έμφαση στο νέο πρόγραμμα SAFE της ΕΕ για δανειοδοτήσεις εταιριών σε κλάδους υποδομών και άμυνας (στα χνάρια του RRF), επέκταση σε κοινοπρακτικά δάνεια σε Ευρωζώνη και τις χώρες του Κόλπου με επίκεντρο το Abu Dhabi και το επιχειρησιακό σχέδιο για την Εθνική Ασφαλιστική.
Εξηγώντας το σκεπτικό του σε δημοσιογράφους ο κ. Μεγάλου έκανε σαφές ότι βλέπει επέκταση της Τράπεζας Πειραιώς εντός κι εκτός Ελλάδος, αλλά όχι με παραδοσιακές εξαγορές “bricks and mortar”, αλλά με εργαλείο τη neobank Snappi που έχει ήδη φθάσει τους 50.000 πελάτες και θα φθάσει τους 300.000 η οποία έχει άδεια της ΕΚΤ (και άρα μπορεί να εξαπλωθεί σε δεύτερο γύρο εκτός Ελλάδος) και με κοινοπρακτικά δάνεια.
Στα κοινοπρακτικά δάνεια η Πειραιώς ενδιαφέρεται να κινηθεί σε δύο μέτωπα: στην Ευρωζώνη και στον Κόλπο, ειδικώς δε στο Abu Dhabi, το οποίο έχει επισκεφθεί αρκετές φορές φέτος ο κ. Μεγάλου και στο οποίο η τράπεζα θα ανοίξει γραφείο αντιπροσωπείας, καθώς τα Εμιράτα έχουν υιοθετήσει για τις business αγγλικό δίκαιο και έχουν ανοίξει το δρόμο για χρηματοοικονομική ανάπτυξη στην περιοχή διευκολύνοντας, διεργασίες, συναλλαγές και εγκατάσταση ξένων εταιριών.

Το Ταμείο Άμυνας
Στο μεταξύ ο κ. Μεγάλου βλέπει το πρόγραμμα SAFE σαν διάδοχο του προγράμματος RRF, καθώς όπως εξήγησε το σχήμα 40/40/20 στις χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων είναι δοκιμασμένο και επιτυχημένο, με το 40% χρηματοδότησης από το πρόγραμμα, 40% δανείου από την τράπεζα και 20% κεφάλαια από την επιχείρηση για επενδύσεις.
Το πρόγραμμα μπορεί να βοηθήσει πλήθος επιχειρήσεων μικρών και μεσαίων οι οποίες δραστηριοποιούνται σε κλάδους όχι μόνον της άμυνας αλλά και των υποδομών. Οι επενδύσεις θα αφορούν μεταξύ άλλων, υποδομές διπλής χρήσης, περιλαμβάνοντας, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους, γέφυρες, αλλά και νέες τεχνολογίες, όπως τα drones, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και τα προηγμένα υλικά.

Η Εθνική Ασφαλιστική
Το Μάρτιο η Πειραιώς θα παρουσιάσει σε investor day στο Λονδίνο το νέο τριετές επιχειρησιακό σχέδιο της στο οποίο μεγάλο μέρος καταλαμβάνει η Εθνική Ασφαλιστική, με την τράπεζα να έχει ήδη ισχυρή παρουσία στα τραπεζοασφαλιστικά. Καθώς η ελληνική αγορά υπολείπεται σημαντικά της ευρωπαϊκής (2,5% του ΑΕΠ, έναντι 8%-9% στην Ευρώπη), το περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης είναι πολύ σημαντικό.
Γραμμή 4 του Μετρό: Έτοιμη στο 90% η σήραγγα – Ποιες περιοχές θα εξυπηρετεί
Ολοκληρωμένοι οι σταθμοί Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Πανεπιστημιούπολη και Καισαριανή
Ένα σημαντικό ορόσημο για τη «Γραμμή 4» του Μετρό της Αθήνας πλησιάζει, καθώς ο μετροπόντικας «Αθηνά» της ΑΒΑΞ ολοκλήρωσε το 90% της διαδρομής του. Με αφετηρία το φρέαρ Κατεχάκη, προσεγγίζει πλέον τον προορισμό της στο φρέαρ Ευαγγελισμού, όπου και θα αποκαλυφθεί η κεφαλή της πριν ξεκινήσει η αποσυναρμολόγησή της. Κατά τη διαδρομή της, έχει περάσει από τους σταθμούς Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια, Πανεπιστημιούπολη και Καισαριανή.
Ο δίδυμος μετροπόντικας «Νίκη», ακολουθεί αντίθετη πορεία μήκους 7 χιλιομέτρων, ξεκινώντας από το φρέαρ Βεΐκου και φτάνοντας στα όρια του σταθμού της πλατείας Κυψέλης, έχοντας ολοκληρώσει το 37% της διαδρομής του και αφήνοντας πίσω σήραγγα 2,6 χλμ. Μετά τη διέλευσή του από τους σταθμούς Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας και Κολωνάκι, θα φτάσει επίσης στον Ευαγγελισμό για να συναντήσει τη σήραγγα που έχει ήδη κατασκευαστεί.

Χάρτης με την κατασκευασμένη και μη σήραγγα της Γραμμής 4 του Μετρό
Καθυστερήσεις και κωλύματα
Παράλληλα, προχωρούν και οι εργασίες στους σταθμούς της γραμμής, αν και σε ορισμένους, όπως στα Εξάρχεια, στο πάρκο Ριζάρη (σταθμός Ευαγγελισμός) και στο Γουδή, οι εργασίες καθυστερούν λόγω νομικών εμπλοκών, προσφυγών κατοίκων ή τεχνικών ζητημάτων, όπως προβλήματα στο δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Το έργο αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας και υλοποιείται από την κοινοπραξία AVAX-GHELLA-ALSTOM σε συνεργασία με την Ελληνικό Μετρό.
- Ο ελληνικός ξηρός καρπός που αδυνατίζει, ρίχνει πίεση, σάκχαρο και χοληστερίνη
- Έκτακτo από Αγγελική Νικολούλη – Εντοπίστnκε σκελετός, σoκ σε ποιον ανήκει
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους και οι 7 κατηγορούμενοι που απολογήθηκαν σήμερα
- Συναγερμός! Τεχνική βλάβη σε τρένο που έκανε το Θεσσαλονίκη–Αθήνα