Η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο των αυστηρών μέτρων πολιτικής προστασίας που βρίσκονται σε ισχύ, καθώς η κατάσταση ασφαλείας στην περιοχή επιδεινώνεται.
Σε κατάσταση ύψιστου συναγερμού βρίσκεται η Ιερουσαλήμ, μετά τις πυραυλικές επιθέσεις αλλά και τα χτυπήματα με drones που εξαπέλυσε το Ιράν, γεγονός που προκάλεσε έντονη ανησυχία στις ισραηλινές αρχές και οδήγησε στη λήψη έκτακτων μέτρων ασφαλείας. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και η απόφαση να σφραγιστεί ο Πανάγιος Τάφος, ώστε να προστατευθούν οι πιστοί και οι εργαζόμενοι στον χώρο του σημαντικότερου χριστιανικού προσκυνήματος.
Δείτε το βίντεο:
Οι αυστηρές οδηγίες των ισραηλινών αρχών για απαγόρευση μαζικών συναθροίσεων, λόγω του άμεσου κινδύνου νέων πυραυλικών χτυπημάτων και πιθανών αντιποίνων, οδήγησαν στο κλείσιμο των θυρών του Ναού της Αναστάσεως στην παλιά πόλη της Ιερουσαλήμ. Η κίνηση αυτή θεωρήθηκε αναγκαία για την αποφυγή κινδύνων σε μια περίοδο που η ένταση στη Μέση Ανατολή αυξάνεται συνεχώς.
Η απόφαση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των μέτρων πολιτικής προστασίας που εφαρμόζονται στην περιοχή, καθώς οι φόβοι για νέα πλήγματα παραμένουν έντονοι και οι αρχές βρίσκονται σε διαρκή επιφυλακή.
Δείτε το βίντεο:
Η έκρυθμη κατάσταση έχει επηρεάσει σημαντικά και το λειτουργικό πρόγραμμα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, μάλιστα σε μια ιδιαίτερα κατανυκτική περίοδο για την Ορθοδοξία, εν μέσω της Μεγάλης Σαρακοστής. Πολλές εκκλησιαστικές τελετές και ακολουθίες έχουν τροποποιηθεί ή μεταφερθεί για λόγους ασφαλείας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Εσπερινός της Κυριακής της Ορθοδοξίας δεν τελέστηκε, όπως προβλέπεται, εντός του Ναού της Αναστάσεως. Η ακολουθία μεταφέρθηκε αναγκαστικά και πραγματοποιήθηκε στον πατριαρχικό και μοναστηριακό ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, όπου πραγματοποιήθηκε με περιορισμένη παρουσία πιστών και υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας.
Νεότερη κορβέτα των Φρουρών της Επανάστασης τυλίχθηκε στις φλόγες από πλήγμα των ΗΠΑ
Η κορβέτα «Shahid Sayyad Shirazi», μία από τις νεότερες προσθήκες στο ναυτικό των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν, τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από πλήγμα των ΗΠΑ στα ανοιχτά του λιμανιού Μπαντάρ Αμπάς. Το πλοίο, κλάσης Shahid Soleimani, είχε τεθεί σε υπηρεσία τον Φεβρουάριο του 2024 και πρόσφατα συμμετείχε σε άσκηση στα Στενά του Ορμούζ, πραγματοποιώντας την πρώτη δημόσια εκτόξευση του πυραύλου Sayyad-3G.
Η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ (CENTCOM) επιβεβαίωσε το πλήγμα και δημοσίευσε βίντεο και φωτογραφίες με την κορβέτα να καίγεται, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Επική Οργή» («Epic Fury»). Σύμφωνα με τις αμερικανικές ανακοινώσεις, περισσότερα από 20 ιρανικά πλοία έχουν καταστραφεί, συμπεριλαμβανομένων κορβετών και φρεγατών, με σημαντικές ζημιές και σε άλλα πολεμικά πλοία, όπως το αεροπλανοφόρο drone-carrier «IRIS Shahid Bagheri» και η φρεγάτα «Iris Dena».
Reports about new strikes on an unidentified Iranian warship near Bandar Abbas in southern Iran.
Video taken from the Qeshm Island. pic.twitter.com/Ca53MRTT2C
— Status-6 (War & Military News) (@Archer83Able) March 4, 2026
Η κλάση κορβετών Shahid Soleimani διαθέτει stealth χαρακτηριστικά και οπλισμό με πυραύλους cruise Nawab και Sayad, ενώ η δραστηριότητά της τις τελευταίες εβδομάδες περιλάμβανε επιχειρησιακές αποστολές στον Περσικό Κόλπο και εκπαίδευση προσωπικού. Το γεγονός καταδεικνύει την κλιμάκωση της έντασης μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, καθώς οι αμερικανικές δυνάμεις συνεχίζουν στρατιωτικές επιχειρήσεις σε περιοχές όπου δραστηριοποιούνται οι Φρουροί της Επανάστασης.
U.S. forces have struck or sunk to the bottom of the ocean more than 20 ships from the Iranian regime. Last night, CENTCOM added a Soleimani-class warship to the list. pic.twitter.com/KgW8cS726P
— U.S. Central Command (@CENTCOM) March 4, 2026
Πηγή: OnAlert.gr
ΗΧΗΣΑΝ ΟΙ ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ: ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΙΡΑΝ ΣΕ ΝΕΑ ΧΩΡΑ – ΤΡΟΜΟΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ
Από μία κλωστή κρέμεται η εκεχειρία στο Ιράν. Η Τεχεράνη εκτόξευσε τέσσερις πυραύλους και ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος (drone) με στόχο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με αποτέλεσμα να ξεσπάσει πυργκαγιά στην πετρελαϊκή εγκατάσταση της Φουτζάιρα.
Δείτε το βίντεο:
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Φουτζάιρα, «ξέσπασε μεγάλη πυρκαγιά» σε βιομηχανική μονάδα πετρελαίου μετά από επίθεση με μη επανδρωμένο αεροσκάφος που αποδόθηκε στο Ιράν.
Η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα, ενώ οι δυνάμεις πολιτικής προστασίας κινητοποιήθηκαν άμεσα για την κατάσβεσή της. Δεν έχουν γίνει γνωστές πληροφορίες για τραυματισμούς ή ζημιές σε παρακείμενες εγκαταστάσεις.
Four cruise missiles launched from Iran were detected toward various areas across the country. Three were successfully engaged over the country’s territorial waters, while one fell in the sea.
The Ministry of Defense affirmed that the sounds heard in different parts of the… pic.twitter.com/ugwPRCcY24
— وزارة الدفاع |MOD UAE (@modgovae) May 4, 2026
Λίγα λεπτά πριν την εκδήλωση της πυρκαγιάς, το υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων είχε ανακοινώσει ότι τέσσερις πύραυλοι εκτοξεύτηκαν από την Τεχεράνη, γεγονός που εντείνει τις ανησυχίες για κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή του Περσικού Κόλπου.
Axios: Πράσινο φως στο πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ να ανοίγει πυρ κατά ιρανικών στόχων στα Στενά του Ορμούζ
Νωρίτερα σήμερα σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του Axios, Μπαράκ Ραβίντ, οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις έχουν λάβει το «πράσινο φως» να εξουδετερώνουν άμεσες απειλές εναντίον πλοίων που διασχίζουν τα Στενά του Ορμούζ. Στις απειλές αυτές περιλαμβάνονται ταχύπλοα σκάφη των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν (IRGC) ή παράκτια πυραυλικά συστήματα που «κλειδώνουν» την περιοχή.
Ο Ραβίντ συνδέει την αλλαγή στάσης των αμερικανικών δυνάμεων με προηγούμενο δημοσίευμα του Axios, σύμφωνα με το οποίο ο Αμερικανός πρόεδρος είχε κουραστεί από το αδιέξοδο «χωρίς συμφωνία, χωρίς πόλεμο» στο Ιράν. Το δημοσίευμα υπογραμμίζει πως η ανυπομονησία του προέδρου για συγκεκριμένα αποτελέσματα οδήγησε σε επανεξέταση της στρατηγικής.
Δείτε το βίντεο:
Η επιχείρηση «Ελευθερία», που διέταξε ο Ντόναλντ Τραμπ με στόχο να αλλάξει τη δυναμική στην περιοχή, ενδέχεται τελικά να οδηγήσει εκ νέου σε πολεμική σύγκρουση, προειδοποιεί το Axios.
«Ο πρόεδρος θέλει δράση. Δεν θέλει να καθίσει ήσυχος. Θέλει πίεση. Θέλει μια συμφωνία», ανέφερε ανώτερος αξιωματούχος των ΗΠΑ, περιγράφοντας το κλίμα που επικρατεί στον Λευκό Οίκο.
Από την πλευρά τους, οι Φρουροί της Επανάστασης διέψευσαν ότι εμπορικά πλοία πέρασαν από τα Στενά του Ορμούζ, όπως διαβεβαίωσε νωρίτερα η στρατιωτική κεντρική διοίκηση των ΗΠΑ για την περιοχή της Μέσης Ανατολής (Centcom).
«Κανένα εμπορικό πλοίο ή δεξαμενόπλοιο δεν πέρασε από το Ορμούζ τις τελευταίες ώρες και οι ισχυρισμοί των Αμερικανών αξιωματούχων είναι αβάσιμοι και παντελώς λανθασμένοι» ανέφεραν οι Φρουροί σε μια ανάρτηση στο Telegram.
Σύμφωνα με τη CENTCOM, δύο εμπορικά πλοία με σημαία ΗΠΑ πέρασαν «με επιτυχία» από τα Στενά νωρίτερα σήμερα.
Σημειώνεται ότι, ο εκπρόσωπος των Φρουρών της Επανάστασης προειδοποίησε επίσης ότι τα πλοία που παραβιάζουν τους κανονισμούς που έχει ανακοινώσει η Τεχεράνη σε ό,τι αφορά στα Στενά του Ορμούζ «θα τα σταματήσουν δια της βίας», όπως μετέδωσαν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν.
- Σάσα Σταμάτη: Έριξε ξανά «άκυρο» στον Λιάγκα – Η ξανθιά παρουσιάστρια που παίρνει τη θέση της στο Πρωινό!
- Απόκοσμες εικόνες στη Βενεζουέλα: Η στιγμή που οι φονικοί σεισμοί 7,2 και 7,5 Ρίχτερ την ισοπεδώνουν – Στους 32 οι νεκροί, φόβοι για πάνω από 100.000
- Πάγωσαν όλοι στο πλατό – Ανακοίνωσε το διαζύγιο στον αέρα η Σταματίνα Τσιμτσιλή – «Δεν πήγαινε άλλο»
- Έσπασε τη σιωπή του ο άντρας της 36χρονης γιατρού που πέθαvε: Aπoκάλuψε τα πάντα – «Auτo που συνέβη είναι μία στο εκατομμύριο»