Πέθανε η κορυφαία μεσόφωνος Κική Μορφωνιού: Η Λυρική Σκηνή και οι εμφανίσεις με τη Μαρία Κάλλας
Πέθανε σήμερα (18/12) η κορυφαία μεσόφωνος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κική Μορφωνιού σε ηλικία 89 ετών.
Πέθανε σήμερα (18/12) η κορυφαία μεσόφωνος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κική Μορφωνιού και ο χώρος της τέχνης αποχαιρετά την σπουδαία καλλιτέχνιδα.

Η σπουδαία ερμηνεύτρια άφησε ανεξίτηλο στίγμα στο ελληνικό λυρικό θέατρο, με πάνω από 40 όπερες στο ενεργητικό της και ιστορικές εμφανίσεις δίπλα στη Μαρία Κάλλας στην Επίδαυρο
Η Κική Μορφωνιού διέγραψε μία μοναδική σταδιοδρομία, διάρκειας τριών δεκαετιών στην Εθνική Λυρική Σκηνή, όπου ερμήνευσε όλο το ρεπερτόριο της μεσοφώνου αφήνοντας ανεξίτηλο στίγμα σε περισσότερες από σαράντα όπερες.
Στιγμές που θα μείνουν πάντα χαραγμένες στον καλλιτεχνικό χώρο ήταν οι εμφανίσεις της μαζί με τη Μαρία Κάλλας στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου το 1960 και 1961.

Ποια ήταν η Κική Μορφωνιού
Όπως επισημαίνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η θρυλική μεσόφωνος Κική Μορφωνιού γεννήθηκε στην Αθήνα το 1936. Σπούδασε πιάνο με τη Φώφη Βαφειάδου και τραγούδι με την Ειρήνη Σκέπερς στο Εθνικό Ωδείο, απ’ όπου αποφοίτησε το 1956 με πρώτο βραβείο και αριστείο εξαιρετικής επίδοσης. Συνέχισε τριετείς σπουδές με κρατική υποτροφία στο Μιλάνο δίπλα στους αρχιμουσικούς Αντόνιο Τονίνι και Αντόνιο Ναρντούκι.
Το 1958 προσλήφθηκε ως χορωδός στην ΕΛΣ και αμέσως υπέγραψε συμβόλαιο μονωδού ως μόνιμο στέλεχος. Μεταξύ 1958 και 1987 τραγούδησε βασικούς ρόλους μεσοφώνου σε σαράντα όπερες, σε 93 παραγωγές ή αναβιώσεις παραγωγών όπως: Φάουστ, Κάρμεν, Το δαχτυλίδι της μάνας, Ο κουρέας της Σεβίλλης, Ο τροβαδούρος,Τζοκόντα κ.ά.
Συμμετείχε στις πρώτες παρουσιάσεις από την ΕΛΣ των έργων: Διάλογοι Καρμηλιτισσών, Ναμπούκκο, Κασσιανή,Υπόθεση Χοβάντσκι, Μήδεια, Ο πύργος του Κυανοπώγωνα,Φάλσταφ, Διδώ και Αινείας, Η άνοδος και η πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ, Η στέψη της Ποππαίας, Ο Ιούλιος Καίσαρας στην Αίγυπτο, Δον Κιχώτης, Κώστας Καρυωτάκης, μεταξύ άλλων.
Εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Επιδαύρου δίπλα στη Μαρία Κάλλας, ως Ανταλτζίζα στη Νόρμα (1960) και Νέρις στη Μήδεια (1961). Εμφανίστηκε στα φεστιβάλ Μουσικός Ιούλιος του Τράπανι της Σικελίας, Σπολέτο, Αθηνών, Κέρκυρας, Ηρακλείου και στα Δημήτρια Θεσσαλονίκης. Συνέπραξε με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, τις ορχήστρες της ραδιοφωνίας των Βρυξελλών και της Κολωνίας. Από το 1974 δίδαξε στο Ωδείο Αθηνών. Υπήρξε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής τη δεκαετία του ’90. Επιπλέον, είχε ηχογραφήσει έργα Ελλήνων συνθετών (Καλομοίρη, Θεοδωράκη, Χατζηαποστόλου).

Η Εθνική Λυρική Σκηνή τίμησε την Κική Μορφωνιού το 2023, κατά την έναρξη των επετειακών εκδηλώσεων για τα εκατό χρόνια από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας. Στην πρεμιέρα της «Μήδειας» του Κερουμπίνι, στις 25 Απριλίου 2023, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ΕΛΣ Γιώργος Κουμεντάκης της απένειμε τιμητική πλακέτα για «τη σπουδαία συνεισφορά της στη λυρική τέχνη, τις αξεπέραστες ερμηνείες της, αλλά και για το ήθος, την αγάπη και την αφοσίωσή της στην Εθνική Λυρική Σκηνή».
Η τελευταία εμφάνισή της ήταν στο ντοκιμαντέρ της ΕΛΣ για τη Μαρία Κάλλας (2023), όπου αναφέρθηκε στην ιστορική συνεργασία τους στην Επίδαυρο.
Δείτε το βίντεο:
Η Διοίκηση και το προσωπικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με σεβασμό στο έργο και στη μνήμη της Κικής Μορφωνιού, εξέφρασαν τη βαθιά συγκίνηση και την οδύνη τους και υποβάλλουν τα συλλυπητήριά τους στην οικογένεια και τους οικείους της.
Συντριβή αεροσκάφους σε αεροδρόμιο – Άγνωστος ο αριθμός των νεκρών
Συντριβή αεροσκάφους τύπου Cessna C550 σε αεροδρόμιο προκάλεσε την κινητοποίηση των αρχών
Αεροπορικό δυστύχημα σημειώθηκε την Πέμπτη σε αεροδρόμιο της κομητείας Iredell, όπως επιβεβαίωσε ο σερίφης της περιοχής. Το αεροσκάφος συνετρίβη στο Statesville Regional Airport, της Βόρειας Καρολίνας, προκαλώντας άμεση κινητοποίηση των αρχών.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το αεροσκάφος τύπου Cessna C550 κατέπεσε περίπου στις 10:15 το πρωί της 18ης Δεκεμβρίου. Ο αριθμός των επιβαινόντων δεν είχε διευκρινιστεί άμεσα, ούτε και ο ακριβής αριθμός των θυμάτων, με τις αρχές να συνεχίζουν τη συλλογή στοιχείων από το σημείο.
Φωτογραφία από το αεροδρόμιο δείχνει το αεροσκάφος να έχει τυλιχθεί σε μια τεράστια πύρινη σφαίρα μετά τη συντριβή, εικόνα που υπογραμμίζει τη σφοδρότητα του αεροπορικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του δήμου Statesville, το αεροδρόμιο ανήκει στην πόλη και εξυπηρετεί εταιρική αεροπορία, παρέχοντας εγκαταστάσεις σε εταιρείες της λίστας Fortune 500, καθώς και σε αρκετές ομάδες του NASCAR.
Οι έρευνες για τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος βρίσκονται σε εξέλιξη.
“Δε θα κάνεις καριέρα αν δεν…” ΣΟΚ με την καταγγελία του 21χρονου για τον Γιώργο Μαζωνάκη
Ο Δημήτρης Πώπωτας και η Άρια Καλύβα παρουσίασαν στο newsit το πλήρες περιεχόμενο της μήνυσης που κατέθεσε ο 21χρονος Stef σε βάρος του Γιώργου Μαζωνάκη. Πρόκειται για πολυσέλιδο έγγραφο, το οποίο κατατέθηκε σήμερα στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και στο οποίο ο νεαρός περιγράφει τη δική του εκδοχή για τη σύντομη γνωριμία και τη συνεργασία τους.
Σύμφωνα με τη μήνυση, η συνεργασία αυτή δεν προχώρησε και ο 21χρονος προχώρησε σε καταγγελίες για προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας, άσεμνες χειρονομίες και ανήθικες προτάσεις στον εργασιακό χώρο. Οι κατηγορίες είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα και πλέον θα εξεταστούν από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές, οι οποίες θα αποφασίσουν αν η υπόθεση θα οδηγηθεί σε περαιτέρω δικαστική εξέλιξη.
Στο πλαίσιο της μήνυσης, ο καταγγέλλων έχει δηλώσει δύο μάρτυρες, έναν φίλο του και μία νεαρή τραγουδίστρια, ενώ αναφέρεται ότι σε επόμενο στάδιο θα προσκομιστεί και συμπληρωματικό αποδεικτικό υλικό.
Στην αρχή της μήνυσής του, ο νεαρός τραγουδιστής συστήνει τον εαυτό του και περιγράφει τη σύντομη πορεία του στον χώρο της μουσικής και της νύχτας. «Είμαι τραγουδιστής και ειδικότερα τα δύο τελευταία έτη απασχολούμαι επαγγελματικά σε κέντρα νυχτερινής διασκέδασης».
Ο ίδιος περίεργαψε στη συνέχεια πως ένα τηλεφώνημα τον οδήγησε από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου εμφανιζόταν στην μεγάλη πίστα της Αθήνας. «Στις 20 Μαρτίου 2025 και ενώ εκείνο το διάστημα δούλευα σε νυχτερινό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, πρωινές ώρες, δέχτηκα τηλεφώνημα από τον ατζέντη του τραγουδιστή, ο οποίος με ενημέρωσε ότι το Σάββατο 22 Μαρτίου, επρόκειτο να ξεκινήσει εμφανίσεις στο νυχτερινό κέντρο στην Αθήνα ο τραγουδιστής. Όπως με ενημέρωσε, υπήρχε έλλειψη στο σχήμα και με πρότεινε υπό την προϋπόθεση ότι θα μπορούσα την ίδια ημέρα να μεταβώ στην Αθήνα, ώστε να λάβω μέρος στην πρόβα που θα λάμβανε χώρα. Μέσα σε διάστημα οκτώ ωρών από την κλήση που έλαβα, βρισκόμουν ήδη στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, από όπου με παρέλαβε ο φίλος μου, με σκοπό να με μεταφέρει στο συγκεκριμένο νυχτερινό κέντρο. Φτάνοντας στο κέντρο περί ώρα οκτώ απογευματινή εισήλθαμε σε αυτό μαζί με το φίλο μου, όπου και διαπιστώσαμε ότι η πρόβα είχε ήδη λάβει τέλος. Εκεί βρήκαμε τον μαέστρο του σχήματος, τον τραγουδιστή, τον σκηνοθέτη, το βοηθό σκηνοθέτη, κάποιους μουσικούς και κάποιους σερβιτόρους του καταστήματος να κάθονται στους καναπέδες που βρίσκονται στην πρώτη σειρά της πίστας και να συζητάνε».
Ο τραγουδιστής υποστηρίζει ότι λίγη ώρα αργότερα επισκέφτηκε το καμαρίνι του Μαζωνάκη και εκεί του πρότεινε να κάνουν μαζί χρήση κοκαΐνης.
«Περί τη δεκάτη βραδινή με πλησίασε ο βοηθός σκηνοθέτη και μού ζήτησε να τον ακολουθήσω στο καμαρίνι του τραγουδιστή στο οποίο είχε προ ολίγου αποσυρθεί. Ο ίδιος αρνήθηκα, μην καταλαβαίνοντας το λόγο για τον οποίο θα έπρεπε να βρεθώ προσωπικά μαζί του, χωρίς να έχω κάνει καν ακόμα πρόβα, ωστόσο έλαβα την απάντηση ότι: “Δεν τις χάνουμε τέτοιες ευκαιρίες”.
Συνοδευόμενος από το βοηθό σκηνοθέτη έφτασα στο καμαρίνι του τραγουδιστή, έξωθεν του οποίου υπήρχε έτερο άτομο στην πόρτα, κάτι που διαπίστωσα μελλοντικά ότι συνέβαινε πάντοτε. Μπήκα στο καμαρίνι όπου και μείναμε οι δυο μας με τον τραγουδιστή με την πόρτα κλειστή. Ήδη από τα πρώτα δέκα λεπτά της παρουσίας μου εκεί, ο εγκαλούμενος προέβη σε χρήση κοκαΐνης μπροστά μου, προσφέροντάς μου και εμένα, ενώ όταν αρνήθηκα μου απάντησε ότι “είναι αγένεια να μου λες όχι στο καμαρίνι μου”. Εν τέλει, απέφυγα τη χρήση ναρκωτικών λέγοντάς του ότι δεν είμαι συνηθισμένος σε αυτά και πως δε θα ήθελα να προβώ σε χρήση, γεγονός που σεβάστηκε.
Αρχικά ξεκίνησε μία τυπική συζήτηση μεταξύ μας, η οποία μου φάνηκε φυσιολογική μεταξύ του επικεφαλής ενός σχήματος και ενός νέου υποψηφίου, ο οποίος θα τον πλαισίωνε. Μού έθεσε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τα μαγαζιά στα οποία είχα εργαστεί και με το πώς φανταζόμουν μελλοντικά την καριέρα μου.
Ωστόσο, πριν συμπληρώσω τριάντα λεπτά παρουσίας στο καμαρίνι του, μού δήλωσε ότι θα έπρεπε να αποχωρήσω καθώς περίμενε ένα επαγγελματικό ραντεβού και πως μετά το πέρας αυτού θα με περίμενε και πάλι στο καμαρίνι μαζί με το φίλο μου, ο οποίος με είχε συνοδέψει αρχικά στο κέντρο. Όταν του απάντησα ότι ο φίλος μου έχει ήδη αποχωρήσει και βρίσκεται για ποτό σε κάποιο κατάστημα μού απάντησε πως “αν δεν ξαναέρθω το ίδιο βράδυ μαζί με τον φίλο μου, να μην ξαναέρθω γενικά“. Εκείνη τη στιγμή αισθάνθηκα αρκετά πιεσμένος, ωστόσο, αναγκάστηκα να τηλεφωνήσω όντως στο φίλο μου παρακαλώντας τον να επιστρέψει στο κέντρο, καθώς συνειδητοποίησα ότι διαφορετικά δε θα μπορούσα να ξεκινήσω να εργάζομαι εκεί. Βρισκόμουν, μάλιστα, σε δεινή οικονομική κατάσταση, έχοντας ελάχιστα χρήματα και έχοντας ήδη παραιτηθεί από το κέντρο στο οποίο εργαζόμουν στη Θεσσαλονίκη».
Εκείνο το βράδυ, όπως υποστηρίζει, εκτός από τη χρήση κοκαΐνης που φέρεται να πρότεινε σε εκείνον και τον φίλο του, προχώρησε ένα βήμα παρακάτω και του έκανε ανήθικη πρόταση: «Πράγματι, περί τις δώδεκα το βράδυ επέστρεψε ο φίλος μου στο κέντρο και μαζί εισήλθαμε στο καμαρίνι του τραγουδιστή, όπου και παρέμεινα μέχρι τις πέντε, περίπου, το πρωί. Καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής μας στο καμαρίνι, ο εγκαλούμενος προέβη αρκετές φορές σε χρήση κοκαΐνης, προσφέροντας και σε εμάς, χωρίς όμως να προχωρήσουμε οι ίδιοι σε χρήση. Όσο περνούσε η ώρα η συζήτηση που λάμβανε χώρα μεταξύ μας άρχισε να επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στο σεξουαλικό κομμάτι. Κάποια στιγμή ο εγκαλούμενος εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του, καθώς το κινητό μου τηλέφωνο χτυπούσε ασταμάτητα, λαμβάνοντας κλήσεις από φίλους μου, οι οποίοι ήθελαν να μάθουν πώς πήγε η πρόβα, στην οποία εν τέλει δεν έλαβα ποτέ μέρος, καθώς και από τη φίλη μου στο σπίτι της οποίας θα φιλοξενούμουν στην Αθήνα. Μου ζήτησε, μάλιστα, να κλείσω το κινητό μου για να μην ενοχλείται, όπως και έκανα.
Τότε η συζήτηση άρχισε να γίνεται πιο άβολη για εμένα καθώς ο τραγουδιστής άρχισε να μας αποκαλύπτει ότι “τα καλύτερα σεξ της ζωής του τα έχει κάνει με άντρες που δηλώνουν στρέιτ” ενώ με ρωτούσε επίμονα “τι μου αρέσει στο σεξ”».
Θέλοντας να σταματήσει η αναφορά σε σεξουαλικά ζητήματα απέφευγα την άμεση οπτική μαζί του, παριστάνοντας άλλοτε ότι περιεργάζομαι το χώρο και άλλοτε ότι δεν άκουγα τα όσα έλεγε. Όταν διαπίστωσε ότι δε θα λάμβανα μέρος σε τέτοιες συζητήσεις μού απηύθυνε πιο έντονα το λόγο ρωτώντας με επιτακτικά “αν θέλω καριέρα”, κάνοντας παράλληλα μία έντονη και επαναλαμβανόμενη χειρονομία υποδεικνύοντας τα γενετικά του όργανα, ενώ άρχισε να ζητάει επίμονα να τον ακολουθήσουμε, εγώ και ο φίλος μου, στην οικία του.
Η ως άνω συμπεριφορά με έκανε να αισθανθώ έντονη συναισθηματική πίεση, δυσφορία και ταπείνωση, ωστόσο, δεδομένου ότι είχα συνειδητοποιήσει ότι θα έπρεπε να υποστώ την εν λόγω συνάντηση προκειμένου να προσληφθώ στο σχήμα αρκέστηκα στο να δηλώσω ότι θα αποχωρήσω καθώς ήμουν κουρασμένος. Τότε, ο τραγουδιστής σηκώθηκε από την άλλη άκρη του καναπέ όπου καθόταν, με πλησίασε και φιλώντας με στο λαιμό με ρώτησε “δε θα αγαπηθούμε;”, προτείνοντάς μου παράλληλα για πολλοστή φορά να μεταβώ στην οικία του μαζί με τον φίλο μου.
Εκείνη τη στιγμή ένιωσα να παγώνω, φοβούμενος λόγω της εγγύτητας στην οποία βρισκόμασταν, αισθανόμενος παράλληλα ντροπή και δυσαρέσκεια. Προσπάθησα, όμως, να διατηρήσω την ψυχραιμία μου και παρέμεινα ευγενικός απομακρύνοντας τον εαυτό μου από τον εγκαλούμενο, τονίζοντάς του ότι δεν επιθυμούσα να συμβεί κάτι μεταξύ μας. Έτσι, αποχώρησα από το μαγαζί μόνος μου, καθώς ο φίλος παρέμεινε στο καμαρίνι μαζί με τον τραγουδιστή».
Ο νεαρός τραγουδιστής αντιστεκόταν και δεν υπέκυπτε, όμως όπως αναφέρει, οι πιέσεις γίνονταν όλο και πιο έντονες. Ο Γιώργος Μαζωνάκης, όπως είπε, του έστελνε κρυπτογραφημένα μηνύματα ενώ και ο μαέστρος τον καλούσε στο τηλέφωνο και του έλεγε να πάει στο καμαρίνι του τραγουδιστή.
«Την επόμενη μέρα, στις 21-3-2025, είχαμε μαζευτεί όλα τα μέλη του σχήματος και πάλι στο κέντρο για την πρόβα τζενεράλε, καθώς στις 22-3-2025 ήταν προγραμματισμένη η πρεμιέρα. Τότε γνώρισα και δύο άλλους νέους τραγουδιστές που επίσης πλαισίωναν τον τραγουδιστή. Κατά τη διάρκεια της πρόβας, προσεγγίστηκα πολλές φορές από το βοηθό σκηνοθέτη, ο οποίος μου ζητούσε εκ μέρους του τραγουδιστή να μην αποχωρήσω μετά το πέρας της πρόβας, αλλά να συναντήσω τον εγκαλούμενο στο καμαρίνι του, πρόταση την οποία αρνήθηκα επανειλημμένα.
Στις 22-3-2025, ημέρα πρεμιέρας του σχήματος, οι πιέσεις του βοηθού σκηνοθέτη έγιναν ακόμη πιο έντονες καθώς με προσέγγισε αναρίθμητες φορές λέγοντάς μου “δε θα φύγεις μετά, κάτσε θα φύγεις με τον τραγουδιστή, έλα πάμε στο καμαρίνι σε θέλει“. Οι ως άνω εξακολουθητικές προτάσεις με ανάγκασαν να ζητήσω από τους συναδέλφους που προανέφερα, να μη με αφήνουν μόνο μου και σε περίπτωση που δουν ότι με προσεγγίζει και πάλι ο βοηθός σκηνοθέτη να έρχονται προσχηματικά να μού μιλήσουν, ώστε να μην υφίσταμαι αυτή την πίεση. Παράλληλα, το βράδυ της πρεμιέρας αποφάσισα να μετακινήσω τα πράγματά μου από το καμαρίνι που μού είχε δοθεί και να εγκατασταθώ στο καμαρίνι του. Η απόφασή μου αυτή βασίστηκε στο γεγονός ότι θεώρησα πιο δύσκολο να με προσεγγίσει ο τραγουδιστής σε ένα καμαρίνι το οποίο μοιραζόμουν με έτερο συνάδελφο.
Γενικότερα, τις μέρες που ακολούθησαν διαμόρφωσα διάφορα μοτίβα συμπεριφοράς με σκοπό να αποφεύγω τις ερωτικές προσεγγίσεις του τραγουδιστή. Συγκεκριμένα, άρχισα να λαμβάνω μηνύματα από τον ίδιο μέσω της εφαρμογής viber, τα οποία έστελνε πάντα κρυπτογραφημένα με αποτέλεσμα να διαγράφονται μετά από κάποια δευτερόλεπτα. Στα μηνύματα αυτά μού ζητούσε έντονα να βρεθούμε και άλλοτε τα αγνοούσα τελείως ενώ άλλοτε του έλεγα ψέματα ότι δε βρίσκομαι στην Αθήνα, αλλά στη γενέτειρά μου, τη Θεσσαλονίκη. Με ανάλογο τρόπο απέφευγα τις προτάσεις του μαέστρο του σχήματος, ο οποίος με καλούσε εκ μέρους του τραγουδιστή λέγοντάς μου ότι “όσο τα έχω καλά με τον τραγουδιστή θα κερδίσω”.
Μάλιστα, την εβδομάδα μετά την πρεμιέρα, και ενώ απέρριπτα σταθερά τις σεξουαλικές προτάσεις του εγκαλουμένου, έλαβα ένα τηλεφώνημα από τον μαέστρο, ο οποίος μου είπε ότι δήθεν δε θα ανοίγαμε εκτάκτως μόνο Σάββατο, ως ίσχυε κανονικά, αλλά ότι θα ανοίγαμε και την Παρασκευή.
Μετά από κάποια ώρα ενημέρωσα τον μαέστρο ότι βρισκόμουν στη Θεσσαλονίκη και πως δε θα μπορούσα να είμαι την Παρασκευή στην Αθήνα. Συνεπεία των συνεχών αρνήσεών μου δέχτηκα εκ νέου τηλεφώνημα από τον μαέστρο, ο οποίος μου μετέφερε ότι “δέχτηκε παράπονα από τον τραγουδιστή γιατί δεν πάω στο καμαρίνι του να τον χαιρετίσω όταν πάω στο μαγαζί”, φτάνοντας στο σημείο να μου πει ότι “αν δε θες να π@@@ μαζί του, μην π@@@@, χαιρέτα μόνο”. Η γενικευμένη πίεση που δεχόμουν με τόσο απροκάλυπτο τρόπο μου κατέστησε σαφές ότι αν ήθελα να κρατήσω τη δουλειά μου θα έπρεπε να συντηρήσω πολύ δύσκολες ισορροπίες.
Από τη μία μεριά δεν επιθυμούσα να προβώ σε ερωτικές πράξεις με τον τραγουδιστή από την άλλη γνώριζα ότι δε θα μπορούσα να γίνω περισσότερο δυσάρεστος ή να αντιδράσω εντονότερα, καθώς αν διεκδικούσα τα αυτονόητα, ήτοι το σεβασμό που αξίζει σε κάθε εργαζόμενο, ο εγκαλούμενος θα ζητούσε την άμεση απομάκρυνσή μου από το σχήμα. Υπήρχαν, άλλωστε, οι φήμες ότι αυτό είχε συμβεί στο παρελθόν με έτερο “μικρότερο όνομα” όταν συνεργαζόμενος με τον τραγουδιστή, δεν αποδέχθηκε τις σεξουαλικές του προτάσεις. Ωστόσο, το όλο κλίμα που είχε διαμορφωθεί ήταν εξαιρετικά δυσάρεστο και αναξιοπρεπές για εμένα, ενώ κάθε φορά που πήγαινα στο νυχτερινό κέντρο για να παρέχω την εργασία μου αισθανόμουν έντονο άγχος, το οποίο εκδηλωνόταν με πόνους στο στομάχι μου».
Στα μέσα Απριλίου, μετά από πιέσεις που όπως λέει δεχόταν από τον μαέστρο, αποφάσισε να περάσει από το καμαρίνι του Μαζωνάκη για να τον χαιρετήσει. Όπως περιγράφει δέχτηκε και πάλι πιέσεις με σεξουαλικές αναφορές που συνοδεύονταν από χειρονομίες. «Αποφάσισα να το πράξω ελπίζοντας ότι αυτό θα εξισορροπούσε, έστω παροδικά, την κατάσταση. Φρόντισα, βέβαια, να ενημερώσω τους φίλους μου για αυτή μου την πράξη, ζητώντας τους, αν δεν επιστρέψω σε πέντε λεπτά, να έρθουν με κάποιο πρόσχημα και να με απομακρύνουν. Παράλληλα, φρόντισα να επισκεφτώ τον τραγουδιστή, σε χρονική στιγμή που ήξερα πως δε θα είναι μόνος του στο καμαρίνι.
Διαβάστε επίσης: Γιώργος Μαζωνάκης: «Οι καταγγελίες που στρέφονται σε βάρος του εντολέως μου είναι απολύτως ψευδείς», αναφέρει ο δικηγόρος του
Πράγματι, όταν μπήκα είδα ότι εντός αυτού βρισκόταν, εκτός του εγκαλουμένου, η μακιγιέζ του, ο μαέστρος, ο ηχολήπτης και ο φωτιστής του σχήματος. Με την είσοδό μου αποχώρησαν όλοι εκτός της μακιγιέζ. Αισθανόμενος κάποια ασφάλεια, καθώς δεν ήμασταν μόνοι μας, αποφάσισα να συζητήσω για λίγο μαζί του, θέλοντας να εξασφαλίσω ότι δεν ήταν δυσαρεστημένος σε βαθμό να ζητήσει την απομάκρυνσή μου. Είχα πάντοτε, εξάλλου, στο μυαλό μου ότι ο εγκαλούμενος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πιο καταξιωμένα πρόσωπα της ελληνικής δισκογραφίας, ενώ ο ίδιος αποτελώ έναν πρωτοεμφανιζόμενο άσημο τραγουδιστή.
Κατά τη σύντομη συζήτησή μας ο τραγουδιστής μού ζήτησε εκ νέου να βρεθούμε λέγοντάς μου “θα κανονίσουμε τίποτα;”. Και ενώ ήταν σαφές ότι αναφερόταν και πάλι σε κάποια συνάντηση σεξουαλικού χαρακτήρα, παριστάνοντας ότι δεν είχα καταλάβει τι εννοούσε για να τον αποφύγω του απαντάω “τι θέλετε, καφέ, φαγητό;”. Τότε επανέλαβε την ερώτησή του, την οποία συνόδευσε με μία χυδαία χειρονομία, η οποία αναπαριστούσε την πράξη της πεολειχίας. Ευρισκόμενος σε σοκ έμεινα να τον κοιτάζω, μην πιστεύοντας ότι προχώρησε σε τέτοια ενέργεια, μπροστά μάλιστα και σε τρίτο πρόσωπο. Αντιλαμβανόμενος την έκπληξή μου, προχώρησε λέγοντας “το παίζεις παρθένα και θες να κάνεις και καριέρα εδώ μέσα”.
Ευθύς αποχώρησα από το καμαρίνι του εγκαλουμένου και πήγα στο καμαρίνι μου, όπου βρισκόταν οι φίλοι μου και ο αδερφός του ενός φίλου μου. Εκεί ξέσπασα σε κλάματα, καθώς με κατέκλυσαν αισθήματα ταπείνωσης και εξευτελισμού, νιώθοντας παγιδευμένος να υφίσταμαι απαξιωτικές συμπεριφορές προκειμένου να αποφύγω την απόλυσή μου, μία απόλυση την οποία δε θα μπορούσα να αντέξω από οικονομική άποψη».
Και ενώ ο νεαρός τραγουδιστής βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη, όπως περιγράφει, έλαβε ένα μήνυμα από τον μαέστρο που του ανέφερε άλλη μια ανήθικη πρόταση για λογαριασμό του καλλιτέχνη. Όπως λέει δεν απάντησε, ενώ αυτή ήταν και η τελευταία φορά που τον ενόχλησε: «Μέχρι το τέλος των εμφανίσεων στο κέντρο – ένα τέλος το οποίο ήρθε νωρίτερα του συμφωνηθέντος καθώς ακυρώθηκαν οι τελευταίες δύο προγραμματισμένες εμφανίσεις στις 24 και στις 31 Μαΐου – δέχτηκα κάθε φορά που βρέθηκα στο κέντρο πίεση από το βοηθό σκηνοθέτη, ώστε να επισκεφτώ και πάλι το καμαρίνι του εγκαλουμένου, χωρίς όμως να υποκύψω ξανά. Τη Δευτέρα 26 Μαΐου και ενώ βρισκόμουν στη Θεσσαλονίκη δέχτηκα ένα μήνυμα από τον μαέστρο, ο οποίος με ρώτησε αν βρίσκομαι στην Αθήνα. Εν συνεχεία με κάλεσε στο κινητό μου, λέγοντάς μου ότι “είμαι με τον τραγουδιστή και σε θέλει μαζί με τον φίλο σου να σας πληρώσει για να σας π@@@ι”. Εγώ αρκέστηκα να απαντήσω ότι δεν μπορώ να το κάνω αυτό και να τερματίσω την κλήση μας. Αυτή ήταν και η τελευταία ενόχληση που είχα».
Κλείνοντας, ο ίδιος τονίζει. «Η συμπεριφορά του εγκαλουμένου πληροί την ειδική υπόσταση του εν λόγω αδικήματος, καθώς αυτός, προέβη τόσο με χειρονομίες γενετήσιου χαρακτήρα όσο και με προτάσεις που αφορούν σε τέλεση γενετήσιων πράξεων σε προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου. Τις ως άνω πράξεις, τέλεσε, μάλιστα εκμεταλλευόμενος το γεγονός της εργασιακής μου εξάρτησης με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός αναξιοπρεπούς εργασιακού περιβάλλοντος και γνώριζε ότι η ως άνω συμπεριφορά του προσέβαλλε τη γενετήσια αξιοπρέπειά μου, προέβη στην ως άνω προσβολή στα πλαίσια εργασιακής εξάρτησης».