Το δικαίωμα στη ζωή και την αξιοπρέπεια στερήθηκε με τον πιο βίαιο τρόπο σε μια άτυχη 39 ετών γυναίκα, την Βασιλική από την Καλαμάτα, η οποία ζούσε για χρόνια μέσα σε ένα καθεστώς απόλυτου τρόμου και καθημερινής κακοποίησης. Η στυγερή δολοφονία της, που σημειώθηκε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, αποτέλεσε το τραγικό αποκορύφωμα μιας μακράς περιόδου γεμάτης άγριους ξυλοδαρμούς, συνεχείς απειλές και ασφυκτική παρακολούθηση.
Το θύμα είχε προσπαθήσει επανειλημμένα να ξεφύγει από τον έλεγχο του βασανιστή της και να προστατεύσει τόσο τον εαυτό της όσο και τα ανήλικα παιδιά της από ένα εξαιρετικά τοξικό, νοσηρό και επικίνδυνο οικογενειακό περιβάλλον, όμως οι προσπάθειες αυτές δυστυχώς δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν.
Το θύμα
Οι δημοσιογραφικές αποκαλύψεις από την εκπομπή Live News και το ρεπορτάζ του Θέμη Κανελλόπουλου, φέρνουν στο φως τις απεγνωσμένες κινήσεις που έκανε η γυναίκα λίγο πριν από το μοιραίο βράδυ, στην προσπάθειά της να βάλει ένα οριστικό τέλος στον εφιάλτη που βίωνε. Περίπου είκοσι με είκοσι πέντε ημέρες πριν από το έγκλημα, η 39χρονη είχε επισκεφθεί μια νομική σύμβουλο προκειμένου να λάβει καθοδήγηση και υποστήριξη για τη διαδικασία έκδοσης διαζυγίου.
Η δικηγόρος, μιλώντας για εκείνη τη συνάντηση, περιέγραψε μια γυναίκα σε κατάσταση πλήρους ψυχολογικής κατάρρευσης, η οποία έφερε εμφανή και σοκαριστικά σημάδια σωματικής κακοποίησης, όπως έντονες μελανιές στα χέρια της. Παρά την παρότρυνση της νομικού να καταγγείλει αμέσως τα περιστατικά στην Αστυνομία, ο φόβος λειτούργησε ανασταλτικά.
Ο έλεγχος που ασκούσε ο σαρανταέναχρονος σύζυγος πάνω στο θύμα ήταν καθολικός και συστηματικός. Ο δράστης την κατασκοπούσε καθημερινά, χρησιμοποιώντας ακόμη και ψεύτικα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ελέγχει τις επαφές και τις αναρτήσεις των φίλων της, ενώ δεν δίσταζε να εμφανίζεται ξαφνικά μπροστά της σε ανύποπτο χρόνο. Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό που περιέγραψε η δικηγόρος, όταν κατά τη διάρκεια μιας σύντομης συνάντησής τους στον χώρο των δικαστηρίων, ένας άνδρας τις κοιτούσε επίμονα και απειλητικά. Όταν η δικηγόρος ρώτησε αν τον γνωρίζει, η 39χρονη τρομοκρατημένη απάντησε πως πρόκειται για τον σύζυγό της και αποχώρησε εσπευσμένα, επιβεβαιώνοντας πως βρισκόταν υπό διαρκή επιτήρηση.
Στον αντίποδα των αποκαλύψεων αυτών, συγγενικά πρόσωπα του δράστη επιχείρησαν να παρουσιάσουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα για την προσωπικότητά του, δηλώνοντας αδυναμία να πιστέψουν την πράξη του. Ξάδελφος του 41χρονου τον περιέγραψε ως έναν εξαιρετικά ήρεμο, πράο και εργατικό άνθρωπο, έναν «άγγελο» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ισχυριζόμενος ότι το ζευγάρι αγαπιόταν πολύ και ότι κανένας από το οικογενειακό περιβάλλον δεν μπορούσε να φανταστεί μια τέτοια εξέλιξη.
Ωστόσο, η πραγματικότητα πίσω από τους τοίχους του σπιτιού ήταν εντελώς διαφορετική, με την αντίστροφη μέτρηση να έχει ξεκινήσει λίγο νωρίτερα, έπειτα από έναν ακόμη έντονο διαπληκτισμό σε κεντρική καφετέρια, ο οποίος συνεχίστηκε με τον πιο άγριο τρόπο μόλις το ζευγάρι επέστρεψε στην οικία του. Διαβάστε περισσότερα εδώ
Το θύμα είχε αναζητήσει βοήθεια και από εξειδικευμένες δομές υποστήριξης, έχοντας απευθυνθεί πριν από περίπου έναν χρόνο στο Κέντρο Συμβουλευτικής Γυναικών, με σκοπό να διαμορφώσει ένα ασφαλές πλάνο εξόδου από την κατάσταση ομηρίας στην οποία βρισκόταν. Την ύπαρξη ενός κρυφού σχεδίου διαφυγής επιβεβαίωσε και η αδελφή της 39χρονης, η οποία εξομολογήθηκε ότι σχεδίαζαν μαζί, με άκρα μυστικότητα, τον τρόπο με τον οποίο η γυναίκα θα έφευγε μακριά μαζί με τα παιδιά της, χωρίς όμως να προλάβουν να το θέσουν σε εφαρμογή.
Οι αρχικοί ισχυρισμοί του δράστη, ο οποίος προσπάθησε να αποδώσει τα τραύματα της γυναίκας σε αυτοχειρία και να παρουσιάσει τον εαυτό του ως θύμα επίθεσης, κατέρρευσαν γρήγορα από την αστυνομική έρευνα. Τα σαράντα πέντε τραύματα από μαχαίρι στο σώμα του θύματος και η έλλειψη συμβατών αμυντικών τραυμάτων στον ίδιο ανάγκασαν τον 41χρονο να ομολογήσει την πράξη του. Την ίδια ώρα, τα δύο ανήλικα παιδιά παραμένουν προστατευμένα στο νοσοκομείο, με την αδελφή του θύματος να έχει ήδη κινήσει τις διαδικασίες για την ανάληψη της επιμέλειάς τους. Ο δράστης αναμένεται να οδηγηθεί στον ανακριτή προκειμένου να απολογηθεί για τις βαρύτατες κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση, της ενδοοικογενειακής βίας και της παράνομης οπλοχρησίας.
Καλαμάτα: Τα Παιδικά Χωριά SOS αναλαμβάνουν την μίσθωση του σπιτιού που μένουν τα παιδιά της 39χρονης
Στο πλευρό των δύο ανήλικων παιδιών που έχασαν πρόσφατα τη μητέρα τους στην Καλαμάτα βρίσκονται από την πρώτη στιγμή τα Παιδικά Χωριά SOS.
Ο οργανισμός έχει ήδη ενεργοποιήσει ένα πλέγμα ενεργειών προστασίας, υλικής φροντίδας και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης τόσο για τα παιδιά όσο και για τη θεία τους, η οποία ανέλαβε την προσωρινή επιμέλειά τους κατόπιν εισαγγελικής απόφασης.
Δείτε το βίντεο:
Με πρωταρχικό στόχο την άμεση εξασφάλιση ενός ασφαλούς και σταθερού περιβάλλοντος, τα Παιδικά Χωριά SOS καλύπτουν πλήρως τη μίσθωση κατοικίας στην Καλαμάτα. Εκεί θα διαμείνει προσωρινά η οικογένεια, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τη μετάβασή τους στον τόπο της μόνιμης κατοικίας της θείας τους, η οποία αποτελεί πλέον τη νέα οικογένεια φροντίδας τους.
Επίδομα αναδοχής ύψους 1.050 ευρώ
Σύμφωνα με την Δόμνα Μιχαηλίδου, η οποία μίλησε στον ΣΚΑΪ, η θεία αναμένεται να λάβει επίδομα αναδοχής και για τα δύο παιδιά ύψους 1.050 ευρώ, ώστε να μπορέσει να αφοσιωθεί στην ψυχολογική υποστήριξή τους, έχοντας ένα οικονομικό βοήθημα για την ανατροφή τους.
Δείτε το βίντεο:
Παράλληλα, σε στενή συνεργασία με το Κέντρο Κοινότητας του νομού Μεσσηνίας, εξειδικευμένη διεπιστημονική ομάδα του οργανισμού προχωρά στην παροχή συστηματικής ψυχοσυναισθηματικής υποστήριξης. Η παρέμβαση αυτή, που κρίνεται απολύτως αναγκαία μετά από ένα τόσο σοβαρό τραυματικό γεγονός, περιλαμβάνει ψυχολογική φροντίδα, κοινωνική εργασία και συμβουλευτική. Στόχος είναι η αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας και η σταδιακή προσαρμογή των μελών της οικογένειας στη νέα πραγματικότητα.
Σύμφωνα με τον οργανισμό, η στήριξη αυτή δεν θα είναι βραχυπρόθεσμη, καθώς θα συνεχιστεί και μετά την εγκατάσταση των παιδιών στον μόνιμο τόπο διαμονής τους, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της φροντίδας και τη διασύνδεσή τους με τα υποστηρικτικά δίκτυα της νέας τους τοπικής κοινότητας.
Δείτε το βίντεο:
Σε δήλωσή του, ο γενικός διευθυντής των Παιδικών Χωριών SOS, Βαγγέλης Τσίλης, επισημαίνει: «Όταν ένα παιδί έρχεται αντιμέτωπο με μια τόσο βίαιη και τραυματική απώλεια, η κοινωνία οφείλει να κινητοποιείται άμεσα και συντονισμένα. Η ευθύνη μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι τα παιδιά θα έχουν δίπλα τους τους ανθρώπους, τις υπηρεσίες και τις συνθήκες που χρειάζονται για να αισθανθούν ξανά ασφάλεια και σταθερότητα και να μπορέσουν να συνεχίσουν τη ζωή τους με αξιοπρέπεια και προοπτική».
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την πρώτη στιγμή εκδηλώθηκε ένα ισχυρό κύμα αλληλεγγύης από την τοπική κοινωνία της Καλαμάτας, με την ενεργή συμβολή και τον συντονισμό του δήμου, της εκκλησίας αλλά και των κατοίκων της περιοχής.
Όπως υπογραμμίζεται από τους αρμόδιους φορείς, για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων και των δικαιωμάτων των δύο ανηλίκων, δεν πρόκειται να δοθεί στη δημοσιότητα κανένα στοιχείο που θα μπορούσε να οδηγήσει, άμεσα ή έμμεσα, στην ταυτοποίησή τους.
- ΕΚΤΑΚΤΟ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΔΥΣΤΥΧΩΣ…
- Οδύνη στην κηδεία της 45χρονης Αντιγόνης: «Θα σε θυμόμαστε πάντα γι’ αυτό που ήσουν» – Τραγικές φιγούρες τα παιδιά της
- Καιρός: Μπόρες και καταιγίδες στην Αττική – Σε ποιες περιοχές θα έχουμε ισχυρά φαινόμενα
- Θάνατος 19χρονου σε λούνα παρκ στη Χαλκιδική – Νέα δίωξη στην Αναστασία Χαλκιά