Ιδιαίτερα αυξημένες είναι οι αφίξεις προσφύγων και μεταναστών στη νότια Κρήτη, καθώς μέσα σε τέσσερις ημέρες καταγράφηκαν περίπου 1.300 άτομα που έφτασαν δια θαλάσσης στα νότια παράλια του νησιού.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Δυτικής Κρήτης, Βασίλη Κατσικανδαράκη, μόνο το τελευταίο διάστημα σημειώθηκαν 25 περιστατικά αφίξεων, με τις καλές καιρικές συνθήκες να διευκολύνουν τα δρομολόγια από τα αφρικανικά παράλια.
Τα ξημερώματα της Κυριακής, δυνάμεις του Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή προχώρησαν στη διάσωση περίπου 35 ανδρών που επέβαιναν σε λέμβο νότια των Καλών Λιμένων.

Είχαν προηγηθεί, τις αμέσως προηγούμενες ώρες, αλλεπάλληλες επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης, με περισσότερους από 600 αλλοδαπούς να διασώζονται από το πρωί της Παρασκευής στα ανοιχτά της Κρήτης.
Παράλληλα, οι Αρχές προχώρησαν στη σύλληψη δύο αλλοδαπών για υπόθεση που αφορά τον εντοπισμό και τη διάσωση 112 υπηκόων τρίτων χωρών στη θαλάσσια περιοχή νότια της Γαύδος.
Οι λιμενικές αρχές εκφράζουν ανησυχία για περαιτέρω αύξηση των ροών, συνδέοντας την κινητικότητα με τις πολεμικές συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και την αστάθεια στην Ανατολική Λιβύη.
Όπως επισημαίνεται, η Κρήτη εξελίσσεται σε βασική πύλη εισόδου προς την Ελλάδα, με τις επιχειρήσεις να είναι πλέον σχεδόν καθημερινές και τις τοπικές δομές να δοκιμάζονται από τον αυξημένο αριθμό αφίξεων.
Στο πρόσφατο Συμβούλιο Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Θάνος Πλεύρης αναφέρθηκε στην αύξηση των παράνομων αφίξεων από την Ανατολική Λιβύη κατά το 2025 και τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών, όπως τα return hubs.
Οι εξελίξεις των επόμενων ημερών θεωρούνται κρίσιμες, καθώς οι καιρικές συνθήκες παραμένουν ευνοϊκές και οι μεταναστευτικές ροές εμφανίζουν σαφή ανοδική τάση.
Συναγερμός σε ΕΚΑΒ και Πυροσβεστική: Μεγάλη καραμπόλα ΙΧ στην Εθνική Οδό – Δυστυχώς καταγράφηκαν δυο…
Καραμπόλα με τρία οχήματα σημειώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας (09.03.2026) στην Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος της Νέας Περάμου, στο ρεύμα προς Κόρινθο.
Από το τροχαίο καταγράφηκαν δύο τραυματισμοί και σοβαρές υλικές ζημιές και στα τρία οχήματα από την καραμπόλα στην Αθηνών – Κορίνθου, σύμφωνα με το korinthostv.gr.



Παραλύει η Αττική – Μεγάλο πρόβλημα στην κυκλοφορία
Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 9 Μαρτίου στη Λεωφόρος Αλίμου – Κατεχάκη, προκαλώντας σημαντική επιβράδυνση της κυκλοφορίας και μεγάλες καθυστερήσεις για τους οδηγούς.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δύο οχήματα συγκρούστηκαν στο ύψος της εξόδου Καισαριανής, στο ρεύμα προς Ηλιούπολη. Από τη σύγκρουση δεν υπήρξαν τραυματισμοί, ωστόσο το συμβάν είχε άμεσο αντίκτυπο στη ροή της κυκλοφορίας.
Η κίνηση καταγράφεται ιδιαίτερα αυξημένη από το σημείο του τροχαίου και σε μεγάλη απόσταση πίσω από αυτό, με τα οχήματα να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες και σε ορισμένα σημεία να παραμένουν σχεδόν ακινητοποιημένα.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Τροχαία Αττικής, αυξημένη είναι η κίνηση και σε άλλους βασικούς οδικούς άξονες της Αττικής.
Στην Αθηνών – Κορίνθου / Λεωφόρο Αθηνών, στο ρεύμα εξόδου από το Δάσος Χαϊδαρίου, παρατηρούνται καθυστερήσεις. Προβλήματα καταγράφονται και στη λεωφόρο Μεσογείων, από Κατεχάκη έως Φειδιππίδου.
Σημαντική επιβάρυνση εμφανίζει και η λεωφόρος Κηφισού, τόσο στην άνοδο από Λένορμαν έως Αχαρνών όσο και στην κάθοδο από Αχαρνών έως Λεωφόρο Αθηνών.
Καθυστερήσεις σημειώνονται επίσης στη Βασιλέως Κωνσταντίνου στο ρεύμα ανόδου, στην Καλλιρρόης, καθώς και στη λεωφόρο Συγγρού στην άνοδο από Λαγουμιτζή έως Αθανασίου Διάκου.
Προβλήματα εντοπίζονται και στην Αθηνών – Λαμίας, τόσο στο τμήμα από Αθηνών έως τον κόμβο Καλυφτάκη (έξοδος), όσο και από τον κόμβο Καλυφτάκη προς Αθηνών (είσοδος).
Αντίθετα, στην Αττική Οδός η κυκλοφορία διεξάγεται ομαλά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Οι οδηγοί καλούνται να επιδείξουν υπομονή και να επιλέγουν εναλλακτικές διαδρομές όπου είναι εφικτό, καθώς η αποκατάσταση της ομαλής ροής ενδέχεται να απαιτήσει χρόνο.
Ανακοινώθηκαν vouchers για ψώνια στο σούπερ μάρκετ – Ποια νοικοκυριά τα δικαιούνται
Ανακοινώθηκε νέο ενιαίο σύστημα επισιτιστικής βοήθειας μέσω vouchers.
«Με το νέο μοντέλο η επισιτιστική βοήθεια οργανώνεται για πρώτη φορά με ενιαίους κανόνες σε όλη τη χώρα, ενισχύοντας την αυτονομία των δικαιούχων. Από ένα σύστημα υπόδειξης επισιτιστικών αναγκών με προκαθορισμένα πακέτα προϊόντων, περνάμε σε ένα σύστημα όπου ο ίδιος ο ωφελούμενος αποφασίζει τι χρειάζεται, πότε το χρειάζεται και από πού θα το προμηθευτεί» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Η στήριξη παρέχεται μέσω κουπονιών (vouchers) σε ηλεκτρονική ή άλλη μορφή, τα οποία θα εξαργυρώνονται αποκλειστικά για τρόφιμα και είδη βασικής υλικής βοήθειας σε καταστήματα λιανικής που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, όπως σούπερ μάρκετ, οπωροπωλεία και άλλα καταστήματα τροφίμων.
«Με αυτόν τον τρόπο, οι πόροι κατευθύνονται απευθείας στους ωφελούμενους, ενισχύοντας την αγοραστική τους δύναμη και απλοποιώντας τις διαδικασίες» αναφέρεται επίσης.
Τα vouchers έχουν συγκεκριμένη διάρκεια, επαναφορτίζονται όσο διαρκεί η επιλεξιμότητα του νοικοκυριού και δεν εξαργυρώνονται σε χρήμα ούτε για καπνικά προϊόντα, αλκοολούχα ποτά ή είδη τυχερών παιγνίων. Στόχος είναι «η κάλυψη βασικών αναγκών με διαφάνεια, ίσους κανόνες για όλους και σεβασμό στην αξιοπρέπεια των δικαιούχων».
Παράλληλα με τη διανομή τροφίμων και βασικής υλικής βοήθειας, το πρόγραμμα περιλαμβάνει και συνοδευτικά μέτρα κοινωνικής ένταξης, ώστε «η στήριξη να λειτουργεί ως γέφυρα προς υπηρεσίες υγείας, κοινωνικής φροντίδας και ένταξης στην εργασία για ευάλωτα άτομα και οικογένειες».
Η ανακοίνωση για τα vouchers σε νοικοκυριά:
«Με Κοινή Υπουργική Απόφαση της Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνας Μιχαηλίδου και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση θεσπίζεται νέο πλαίσιο για την Προτεραιότητα 6 «Επισιτιστική Βοήθεια & Υλική Στέρηση» του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021–2027» που χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ. Με την απόφαση τίθεται σε εφαρμογή νέο ενιαίο εθνικό σύστημα επισιτιστικής βοήθειας μέσω vouchers, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
Με το νέο μοντέλο η επισιτιστική βοήθεια οργανώνεται για πρώτη φορά με ενιαίους κανόνες σε όλη τη χώρα, ενισχύοντας την αυτονομία των δικαιούχων. Από ένα σύστημα υπόδειξης επισιτιστικών αναγκών με προκαθορισμένα πακέτα προϊόντων, περνάμε σε ένα σύστημα όπου ο ίδιος ο ωφελούμενος αποφασίζει τι χρειάζεται, πότε το χρειάζεται και από πού θα το προμηθευτεί.
Από ένα κατακερματισμένο σύστημα με διαφορετικές πρακτικές και ταχύτητες ανά Περιφέρεια, περνάμε σε κεντρική εφαρμογή που διασφαλίζει ταχύτερη υλοποίηση, απόλυτη διαφάνεια, λιγότερη γραφειοκρατία, ίση μεταχείριση των ωφελούμενων και- το κυριότερο- άμεση παροχή επισιτιστικής βοήθειας σε εκείνους που έχουν ανάγκη.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι η ενίσχυση θα καταβληθεί με αναδρομική ισχύ, ώστε τα ευάλωτα νοικοκυριά να λάβουν συγκεντρωμένα τα ποσά που αντιστοιχούν στην περίοδο μετάβασης στο νέο σύστημα. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι κανένα νοικοκυριό δεν χάνει τη στήριξη που δικαιούται και ότι οι διαθέσιμοι πόροι φτάνουν ακέραιοι στους ανθρώπους που τους έχουν περισσότερο ανάγκη.
Η στήριξη παρέχεται μέσω κουπονιών (vouchers) σε ηλεκτρονική ή άλλη μορφή, τα οποία θα εξαργυρώνονται αποκλειστικά για τρόφιμα και είδη βασικής υλικής βοήθειας σε καταστήματα λιανικής που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, όπως σούπερ μάρκετ, οπωροπωλεία και άλλα καταστήματα τροφίμων. Με αυτόν τον τρόπο, οι πόροι κατευθύνονται απευθείας στους ωφελούμενους, ενισχύοντας την αγοραστική τους δύναμη και απλοποιώντας τις διαδικασίες.
Το νέο σύστημα συνδέεται άμεσα με το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, καθώς οι δικαιούχοι του εντάσσονται αυτοδίκαια στην επισιτιστική βοήθεια. Παράλληλα, προβλέπεται η δυνατότητα ένταξης και άλλων ατόμων ή νοικοκυριών που βιώνουν ακραία φτώχεια, κατόπιν πιστοποίησης από τις αρμόδιες κοινωνικές υπηρεσίες.
Η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε:
”Η αξιοπρέπεια είναι αδιαπραγμάτευτη για τους συμπολίτες μας που δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και τα απολύτως απαραίτητα για τη διαβίωσή τους. Με το νέο ενιαίο σύστημα επισιτιστικής βοήθειας αλλάζουμε ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο φτάνει η στήριξη στους ανθρώπους που τη χρειάζονται περισσότερο. Οι πόροι κατευθύνονται πλέον απευθείας στα νοικοκυριά, με ταχύτητα, λιγότερη γραφειοκρατία και ελευθερία επιλογής για τους δικαιούχους. Ταυτόχρονα, διασφαλίζουμε ότι το νέο σύστημα λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια και ίσους κανόνες για όλους, ώστε η βοήθεια να φτάνει απευθείας στους ανθρώπους που τη χρειάζονται. Η κοινωνική πολιτική οφείλει να στηρίζει ουσιαστικά τους πιο ευάλωτους και να φτάνει έγκαιρα εκεί όπου υπάρχει πραγματική ανάγκη- και αυτό ακριβώς κάνουμε πράξη με το νέο σύστημα επισιτιστικής βοήθειας”.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης υπογράμμισε: «Η στήριξη των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας αποτελεί θεμελιώδη αξία για την Κυβέρνηση, όπως αποτυπώνουν έμπρακτα οι δεκάδες δράσεις που υλοποιήθηκαν και που βρίσκονται σε εξέλιξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και το νέο σύστημα επισιτιστικής βοήθειας με τη διάθεση ποσού 400 εκατ. ευρώ στον ΟΠΕΚΑ από πόρους του Προγράμματος ΕΣΠΑ ”Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027”. Η συγκεκριμένη δράση έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι διασφαλίζει πως η στήριξη θα φτάνει έγκαιρα και με διαφάνεια στα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν πραγματικές δυσκολίες, περιορίζοντας τις ανισότητες και αποφεύγοντας φαινόμενα κοινωνικού στιγματισμού ιδιαίτερα στις μικρές κοινωνίες. Προτεραιότητά μας συνεχίζει να αποτελεί η διάθεση κάθε διαθέσιμου ευρώ στην κοινωνία, η λειτουργία ενός πιο αποτελεσματικού, δίκαιου και συμπεριληπτικού κοινωνικού κράτος.
Τα vouchers έχουν συγκεκριμένη διάρκεια, επαναφορτίζονται όσο διαρκεί η επιλεξιμότητα του νοικοκυριού και δεν εξαργυρώνονται σε χρήμα ούτε για καπνικά προϊόντα, αλκοολούχα ποτά ή είδη τυχερών παιγνίων. Στόχος είναι η κάλυψη βασικών αναγκών με διαφάνεια, ίσους κανόνες για όλους και σεβασμό στην αξιοπρέπεια των δικαιούχων.
Παράλληλα με τη διανομή τροφίμων και βασικής υλικής βοήθειας, το πρόγραμμα περιλαμβάνει και συνοδευτικά μέτρα κοινωνικής ένταξης, ώστε η στήριξη να λειτουργεί ως γέφυρα προς υπηρεσίες υγείας, κοινωνικής φροντίδας και ένταξης στην εργασία για ευάλωτα άτομα και οικογένειες».
Συναγερμός τώρα στην Κρήτη: Έγινε το κακό «Πλημμύρα το αίμα και πάθαμε σοκ…» – Έντρομοι οι κάτοικοι
Μια 40χρονη γυναίκα, η οποία περπατούσε αμέριμνη σε κεντρικό δρόμο στην Κρήτη, βρέθηκε ξαφνικά στο κενό όταν υποχώρησε το οδόστρωμα και έπεσε μέσα σε μια βαθιά, κρυφή λακκούβα. Όπως αποκάλυψε η εκπομπή LiveNews σοκαριστικές εικόνες από το βαριά τραυματισμένο πόδι της γυναίκας αποτυπώνουν το μέγεθος της επικινδυνότητας του σημείου, το οποίο είχε μετατραπεί σε μια πραγματική παγίδα για τους περαστικούς.

Η περιγραφή της ίδιας της παθούσας για τα πρώτα λεπτά μετά το ατύχημα συγκλονίζει, καθώς η αιμορραγία ήταν ακατάσχετη και χρειάστηκε η άμεση επέμβαση των ανθρώπων που βρίσκονταν κοντά. Η γυναίκα ανέφερε χαρακτηριστικά: «’Πλημμύρα’ το αίμα και πάθαμε σοκ. Οι άνθρωποι με το που το ‘ανοίξανε’ το μόνο που μπορούσαν να κάνουν ήταν να μου κόψουν λίγο την αιμορραγία και να με στείλουν κατευθείαν στο εφημερεύον νοσοκομείο». Η διακομιδή της στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου ήταν άμεση, όπου οι γιατροί προχώρησαν σε μια επίπονη διαδικασία, πραγματοποιώντας συνολικά 40 ράμματα για να κλείσουν το βαθύ σκίσιμο. Ωστόσο, η περιπέτειά της δεν τελείωσε εκεί, καθώς μία εβδομάδα αργότερα εμφάνισε σοβαρή επιπλοκή λόγω μόλυνσης, γεγονός που την ανάγκασε να επιστρέψει εσπευσμένα για νοσηλεία. Η ίδια εξήγησε την κατάστασή της λέγοντας: «Μπήκαμε τώρα μέσα, εισαγωγή μετά από μία βδομάδα με πυρετό και αναγκαστικά θα κάτσουμε εδώ πέρα να το καταπολεμήσουμε. Το τραύμα ήταν πολύ βαθύ. Έκαναν πάρα πολλά ράμματα».

Αντίδραση από τους ντόπιους για τον εγκληματικό δρόμο
Το συγκεκριμένο συμβάν προκάλεσε την έντονη αντίδραση των τοπικών επαγγελματιών, οι οποίοι μιλώντας στην εκπομπή «Live News» προχώρησαν σε σοβαρές καταγγελίες. Όπως υποστήριξαν, το ατύχημα αυτό ήταν προδιαγεγραμμένο, καθώς η «παγίδα θανάτου» καταμεσής του δρόμου άνοιγε όλο και περισσότερο με το πέρασμα του χρόνου. Χαρακτηριστικά ανέφεραν: «Έχει πέσει πολύς κόσμος. Ήταν μεγάλη λακκούβα και όσο περνούσε ο καιρός άνοιγε και άλλο». Η οπτική απάτη έκανε την κατάσταση ακόμη πιο επικίνδυνη, αφού εξωτερικά το πρόβλημα έμοιαζε με μια απλή, ακίνδυνη ρωγμή στην άσφαλτο, κρύβοντας από κάτω μια εκτεταμένη και βαθιά καθίζηση. Παρά τις συνεχείς οχλήσεις και τα αλλεπάλληλα αιτήματα προς τις δημοτικές υπηρεσίες για την αποκατάσταση της ζημιάς, δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ανταπόκριση.
Η αγανάκτηση της 40χρονης είναι διάχυτη, καθώς, όπως διαπίστωσε, ο κίνδυνος παρέμεινε ενεργός ακόμα και μετά τον δικό της σοβαρό τραυματισμό: «Φωνάζανε οι καταστηματάρχες. Έχουν πέσει και πριν και μετά από μένα. Δηλαδή και μετά που έφυγα εγώ από το σημείο, έπεσαν και άλλοι. Και ενώ είχαν κάνει πολλά αιτήματα, είχαν ενημερώσει πολλές φορές τον δήμο, δεν πηγαίνανε. Πήγαν και το φτιάξανε και τώρα είναι κάπως ‘μπαλωμένο’ θα σας πω. Όχι φτιαγμένο». Πράγματι, η πρώτη απόπειρα αποκατάστασης από τα συνεργεία αποδείχθηκε εντελώς πρόχειρη, με αποτέλεσμα η τρύπα να ανοίξει ξανά μέσα σε λίγες ώρες.